عضو شورای سیاست گذاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گفت : استان یزد با برگزاری 8 دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی عملکرد مناسبی داشته و نام یزد با جشنواره پیوند خورده است .

حسن مفیدی اظهار داشت : اگر هنر خوشنویسی به عنوان یک هنر زیبای اسلامی و هنری که می تواند روحیه معنوی افراد را ارتقاء دهد فراگیر شود ، اتفاقات بی نظیری در جامعه رخ خواهد داد .

مفیدی با اشاره به اینکه باید هنر خوشنویسی به گونه ای در بین خانواده ها رواج یابد که در هر خانواده یک خوشنویس پرورش یابد تصریح کرد : به برکت برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد اتفاقات جدیدی در استان افتاده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک یزد به یکی از قطب های خوشنویسی کشور تبدیل شود .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان داشت : خوشنویسی با مضامین مذهبی و ارزشی جایگاه والایی دارد مشروط به  اینکه هنرمند این رشته پرورش یابد .

وی با بیان اینکه هنر خوشنویسی تنها هنری است که بدون هیچ گونه شک و تردیدی مورد حمایت همه عالمان دینی و مسئولان فرهنگی کشور است ، گفت : باید با برنامه ریزی خلاقانه و نوع آوری در برگزاری دوره نهم جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد مردم و نسل جوان را با این هنر قدسی که با نام مبارک امام رضا (ع) همراه شده آشناتر نمائیم .

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد افزود : برگزاری کارگاههای آموزشی ، برپایی نمایشگاه از آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور ، فروش آثار فاخر هنرمندان خوشنویس در قالب اکسپو و اطلاع رسانی خلاقانه می تواند به برگزاری با کیفیت جشنواره خوشنویسی رضوی کمک نماید .

مفیدی ادامه داد : یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در این دوره افتاده است افتتاح نمایشگاه مجازی آثار برگزیدگان جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد است که علاقه مندان به هنر خوشنویسی می توانند از سراسر جهان از این آثار بازدید نمایند .

وی به نگاه حمایتی مسئولان از هنر خوشنویسی اشاره کرد و افزود : مسئولان ارشد استان در طی سالهای برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی از آن حمایت کرده اند و مدیران نهادهای دولتی و غیر دولتی استان نیز می توانند با خرید آثار خوشنویسی رضوی به فعالیت دستگاههای خود یک پیوست فرهنگی و هنری اضافه نمایند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا